søndag 26. juni 2011

Tre dager og en halv natt i Bangkok!

Nå har jeg siste kveld i Bangkok, og jeg har vært her i tre hele dager og en kveld/natt. Den første natta var jeg super trøtt, og ville bare sove. I halv tolv tida begynte plutselig et utested rett ved hotellet å spille musikk for full guffe. Jeg fikk plutselig skikkelig flash back fra da jeg bodde rett ved siden av 3B (bar/utested i Trondheim). Uten øreproppene hørtes det ut som jeg var inne på klubben, og med ørepropper hørtes det ut som jeg stod på gata. Musikken stoppet ikke før i tre tida, men da fikk hvertfall sove litt! I halv elleve tiden møtte jeg hun som jeg ble kjent med fra Nederland, og vi gikk rundt å var skikkelig turister. Vi ville egentlig se et palace her, men det var stengt fram til klokka to. Så vi vandret litt rundt, og fant et tempel som var bygget til kongeriket. Det var veldig annerledes enn tigertempelet. Etter vi hadde sett oss ferdig der, gikk vi å vandret rundt og gikk oss litt bort. Omsider fant vi ut hvor vi var, og da var klokka såpass at vi tenkte at vi kunne prøve oss på palacet igjen. Da vi kom dit var klokka bare ett, men vi fikk komme inn og vandret rundt der. Jeg syns det var veldig merkelig palace, for det var så sinnsykt mange buddha'er der. Det virket nærmest som en gravplass, men siden alt av skilt var på Thai var det vanskelig å finne ut hva det var. Men vi gikk nå rundt, og så noen sinnsykt store buddha'er. Når vi skulle gå hjemover til hotellet, fant vi en fin park som vi vandret litt i. Etter parken ble vi litt lost igjen, men så gikk vi plutselig forbi palacet som vi egentlig skulle i! Så det «palacet» vi egentlig hadde vært i, viste seg å være ett eller annet slags tempel. Vi var så slitne så vi orket ikke gå inn der. Litt kjipt å ikke komme oss inn der vi skulle, men men... Når vi kom fram i gata der hotellet mitt var, møtte jeg Linda som hadde kommet fra Tigertempelet. Vi slappet av litt, så gikk vi å spiste mat og fikk oss en thai masasje. Etter det møtte vi jenta fra Nederland igjen, for en drink og ut på by'n!


Dagen etter ble en veldig slitsom dag etter litt mye alkohol. Det eneste vi gjorde var å tasse bort til McDonalds, kjøpe mat, for så å tasse hjem igjen. Sove litt, bade litt i bassenget de har her, sove litt til. Vi så også på to filmer, og sovnet under den andre, og sov helt til i dag morges.


I dag stod vi opp, gikk å la oss ved bassenget (som er på taket av hotellet). Her solet vi oss og badet masse. Deilig! Etter det var vi litt usikre på hva vi skulle, men bestemte oss for å finne veddeløpsbanen her. Vi hadde flaks, søndager er løpsdag her. Vi tok en taxi, og kom oss inn på veddeløpsbanen. Her var det hvertfall ingen turister- skikkelig morro! Var nok mange av de lokale som lurte på hva vi gjorde, for vi fikk noen blikk. Var kjempe stemning der, og vi fikk sett tre løp! Vi veddet også en gang på hver vår hest, men ingen lykke der i gården. Vi kom også i snakk med en av heste eierene, han så rik ut med mange gullringer og fancy klokke. Skikkelig koselig mann! Jeg ble positivt overraska over hvor godt hold hesten var i, og det var ordentlig fullblods hester. Skikkelig fine! Fikk lyst til å kjøpe meg en galopphest =P Det jeg reagerte negativt på var at det var flere hester som haltet etter løpene. Måten vi så det på var at vi fikk til å se i ringen der de skritter ned (kjøler ned) hestene etterpå, og da var det flere som haltet tydelig i skritt. Syns det er litt rart at de tar de i løp hvis de ser at de halter...


Nå har vi sittet å sett på hvor vi skal dra i Malaysia, og vi har bestemt oss for å dra til Perhentian. Det er en øy som ikke har noen biler eller ingen transport, massiv jungel og kjempe fine strender! Gleder meg skikkelig!! Eneste ulempen er at vi må opp klokka halv fire i natt! Pluss at vi har gjort lærepenge nr 1 feil igjen. Men det gjorde vi jo for over en uke siden, da vi bestilte fly til Kuala Lumper uten å vite sikkert hvor i Malaysia vi skulle. For den øya vi skal på er 9 timer med buss og en båt tur på 45 minutter unna Kuala Lumper. Bussen til plassen der båten går til går bare kl halv ti om morgnen og halv ti på kvelden. Derfor ble det til at vi bestilte fly til den plassen båten går fra, slik at vi sparer inn tid, og rekker å komme oss ut på øya i morgen, i stedet for å vente til tirsdag. Skikkelig unødvedig dyrt. Videre har vi tatt en sjans med fly, for vi lander i Kuala Lumper klokka 10.15 (som jeg plutselig syns var veldig lang reisetid, for flyet går fra Bangkok kl 7.10, men skal sjekke det opp etterpå), og fly til den andre plassen går klokka 11. Vi håper at vi kan be om transfer når vi sjekker inn i Bangkok, for det er samme flyselskap. Kan vi ikke det, må vi booke om fly til et senere tidspunkt. Men håper virkelig det går (eller at fly til Kuala Lumper ikke tar tre timer, men mindre tid, for da har vi bedre tid på flyplassen i Kuala Lumper). Dette ble surrete, men dere skjønner sikkert noe av det =P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar