torsdag 30. juni 2011

I Love Perhentian!

Jepp, enkelt og greit: Jeg elsker Perhentian! Det er helt fantastisk her! Stemningen paa stranden vi bor paa er chill, og her har vi det som trengs. Videre er det saa fantastisk at det ikke er biler her, som gjor at det er en veldig rolig plass aa vare! Dessuten er det ikke strom her paa dagtid, og det er ganske spesielt. Maaten man kommer seg rundt paa er enten til fots eller med baat taxi. Vi har vart paa to forskjellige strender hittil. Den ene stranden var det kanskje bare seks mennesker i tillegg til oss, saa nesten alene. Vannet rundt her er saa utrolig klart og turkist, saa naar jeg bader foles det ut som om det egentlig er et svommebasseng jeg bader i. Videre er det en del landkrabber her, som er litt ekkelt men ogsaa morsomt. Det var en gang jeg nesten hadde sovnet hvor jeg plutselig kjente noe som dunket meg paa foten. Ristet litt paa den, saa kom det to dunk til. Da reiste jeg meg opp for aa se hva det var, og da var det en landkrabbe som enten ville prove aa spise litt av meg, eller vekke meg fra aa sovne i sola =P

Siden det ikke er minibank paa oya er det vanskelig aa faa tak i penger. Jeg hadde tatt ut en del penger, men tydeligvis ikke nok. Prisene her er mye dyrere enn paa fastlandet (pga turister), saa i gaar dro jeg og Linda inn paa fastlandet for aa ta ut penger. Vi spurte etter veien, og folk vi spurte sa det var veeeeldig langt, og vi burde ta en taxi. Men de sa det bare var ca en kilometer, saa det regnet vi med at vi klarte aa gaa. Underveis mens vi gikk spurte vi folk om veien for aa sikre oss om at vi gikk riktig (bare en minibank i byen der), og flere sa at det var veldig langt aa gaa! Men faktisk brukte vi kanskje bare ti minutter fra piren til minibanken, saa det var ikke akkuratt saa langt kan man si..

Jeg har blitt mye brunere, spiser god mat, bader masse masse masse, og kjort en del baat i det siste. I dag var vi aa snorklet paa mange forskjellige plasser. Her fikk jeg se en diger skilpadde. Jeg svomte over den lenge. Saa utrolig sot og saa rolig som den svomte, samtidig som den svomte fort. Jeg innsaa ikke hvor langt jeg hadde svomt for jeg kom opp fra vannet for aa finne baaten. Veldig slitsom aa svomme tilbake igjen.. Vi var ogsaa paa en plass hvor det var mange haier (bare smaa haier som ikke var aggressive), men den ene var ca bare 1 meter lang og naar den snudde seg mot meg kan man trykt si at hjertet mitt gallopperte! Heldigvis snudde den igjen og svomte raskt avgaarde. Videre har jeg sett masse forskjellig fisk. Helt herlig aa svomme sammen og blant en hel fiskestim!

Jeg og Linda lager et dikt om dagen vaar hver dag, og jeg kan presentere de senere i bloggen her. Husker ikke alle diktene i hodet naa, men de blir ganske morsomme. Dessuten er det en fin maate aa huske hva vi har gjort de ulike dagene.. =)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar