onsdag 15. juni 2011

Da blir det Krabi neste...

Da jeg landet i Phuket etter sinnsykt mye turbulens, hadde jeg egentlig bestemt meg for å holde meg i Phuket, og først dra til Khao Lak, som i følge den ene reiseguide boka mi, visstnok er et "gjemmested med blendende solnedgang og fengslende badestrender". Etter å ha hentet sekken min, som på mystisk vis har "lagt på seg" 4 kg siden jeg dro fra Trondheim, gikk jeg for å høre med et reise/taxi selskap om hvordan jeg kunne komme meg dit. En taxi dit kostet 1700 Bath, som jeg syns var ganske dyrt (men i utgangspunktet billig sammenlignet med Norge). Mens jeg stod å snakket med mannen i skranken så jeg at de også tilbød båt fra Phuket til Krabi. Så plutselig bestemte jeg meg for at jeg drar dit i stedet. Desverre rakk jeg ikke siste båten dit i dag, så fikk booket meg inn på et veldig fint hotell. Egentlig litt dyrt (160 norske kroner..hehe), men syns jeg kan unne meg såpass etter flere dager på tempelet. Stoooor dobbelseng, med veldig fint bad, aircon, balkong og til og med varmt vann i dusjen! Luksus! Har ikke dusjet i varmt vann siden jeg forlot Trondheim, og det var deilig! Desverre blir det alt for kaldt med aircon, men de hadde ikke rom med bare vifte.. Merkelig hvordan kroppen plutselig har blitt vant med varmen som jeg syns var helt forferdelig i begynnelsen.

Å ta båt til Krabi for så å finne seg en strand derfra er jo egentlig en veldig tungvindt reiserute, men jeg vil heller være på sjøen enn i en buss i flere timer. Da får jeg jo litt sol mens jeg reiser også! Har booket meg en bungalow i Ao Nang fram til søndag, så får jeg se hva jeg gjør da. Stranda på Ao Nang skal visst ikke være så veldig fin, men er jo mange andre strender i nærheten å velge mellom (som nåes med båt-taxi).

Merker veldig stor forskjell på Phuket (jeg er i Patong, som er værste turistfelle ever) og Kanchanaburi. Her er alt mye dyrere. For eksempel hotell og gjestehus, men til og med klesvask koster hele 30 bath mer her! Videre er det mange flere "butikker" med "turist" klær og ikke "thai superskinny" klær. Har allerede kjøpt meg to kjoler for tilsammen 200 kr, jeg fikk prutet dem ned fra 150 og 200 kr til 100 kr for hver, så syns det var en grei deal. Jeg er ikke så vant med å prute enda, men regner med jeg blir en reser etter en måneds tid her ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar