lørdag 4. juni 2011

Regn og fri!

I gaar skrev jeg at det begynte aa regne, og at vi satt aa ventet paa aa gaa til meditasjonen. Vel, det begynte plutselig aa regne saa kraftig at vi fikk masse vann inn i fellesomraadet, og som da flot inn til rommene vaares. Vi ble derfor veldig opptatt av aa faa bort vannet, og det holdt paa i en all evighet! Det begynte aa regne i fem tida, og i seks tida var det overfylt av vann inne hos oss. Vi holdt paa i over tre timer med aa faa bort vann og holde det unna dorene inn til rommene vaares saa det ikke skulle komme mer vann inn der. For et styr! Kjempe deilig aa traakke barfot i vann som er brunt og fult av dode innsekter! *gross* Redsel for slanger, som ogsaa kan komme ogsaa snikende. Heldigvis ingen slanger, men en giftig gigantisk tusenben kom svommende og holdt paa aa komme inn paa ett av rommene, men heldigvis fikk vi den ut for den kom ordentlig inn. Etter at vi fikk rengjort hele huset og rommene for gjorme og vann la vi oss. Fikk sove mye bedre denne natta, tiltross for ufattelig hoye lyder fra frosker! Det er tydeligvis mange av dem- de lager ganske morsomme lyder. Godt aa ha orepropper slik at lyden ble dempet naar jeg skulle sove.

I dag har jeg hatt samme program som sist med aa ta baby tigere ned til tempelet, for saa aa spise frokost og rengjore bur. Etter lunsj (nuddler) var jeg nede i canyon for aa haandtere turister og fotografering av tigere. Vel, hvis du er turist en gang: plis hor paa de som jobber der! I dag var det mange crazy turister som tydeligvis ikke klarer aa hore etter, og som trur at tigere er hunder eller katter som ikke er farlige. De tenker ikke paa at vi prover aa beskytte dem fra eventuelle tigerangrep og at vi gjor alt vi kan for at ikke noen ulykker skal finne sted. Jeg fikk ogsaa min forste gaatur med de store tigerne i dag! Bilde kommer senere. Ble ogsaa bitt av en av babytigeren paa rundt 4 mnd. men heldigvis ikke gjennom huden. (kommer sikkert flere bitt)

Etter arbeid satt jeg og Tanya paa med "chicken man", som leverer kylling til tempelet, ned til Kanchanaburi. Jeg har fri i morgen, og da har vi ogsaa fri paa ettermiddagen dagen for. Vi motte sosteren til Tanya som har jobbet som frivillig paa tempelet, men som drar til New Zeland i morgen. Vi motte ogsaa ei til som jobber som frivillig paa tempelet, som har fri dag i dag. Vi fant oss litt pizza til middag. Deilig aa spise noe annet enn ris og nudler! (huff, sier dette etter bare fire dager i tempelet- lurer paa hvordan det kommer til aa gaa etter en mnd!). De andre har gaat hvert til sitt naa, for de skal tidlig opp i morgen. Jeg satte meg selv paa en nettkafe for aa sjekke litt mail og oppdatere dere :) Bilder komme senere, naar jeg er tilbake paa tempelet.

See you later!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar