søndag 12. juni 2011

fri igjen!

Vel. naa er det en uke siden min forste fridag, og naa har jeg fridag igjen. Dro inn til Kanchanaburi i gaar ettermiddag. Da jeg hadde hoppet av bilen til "chicken man" motte jeg plutselig Natalia, som ogsaa er frivillig paa tempelet. Hun hadde fri dag i gaar, og hadde vart i Bangkok. Det endte med at vi delte rom for den ene natta. Natalia var saa gira paa aa finne en plass aa bade, saa vi skiftet til badetoy og fant et gjestehus med basseng. Det var sinnsykt deilig aa kjole seg ned, og for forste gang siden jeg kom har jeg frysi skikkelig!! Bassenget ligger helt nede ved elva, og utsikt mot de hoye fjellene som er her. Kjempe fint!

Etter plasking i bassenget dro vi for aa se paa en bestemt togbanebru som gaar over elva. Den var kjempe fin i morket med masse forskjellig lys i farger. Vi kunne gaa over den, saa vi vandret fram og tilbake. Kjempe fin utsikt over byen og elva. Vi var ogssa innom nattmarkedet. Mange folk, og bare asiatere. Mye billig klar, og jeg var paa utkikk etter en ny kjole. Endte i stedet med aa kjope en borste til en av kaninene paa tempelet. Han har saa lang pels, og mye av den har klumpet seg. Har provd aa klippe bort mye av klumpene, men tar det gradvis. Den er litt redd. Saa naa faar jeg ogsaa til aa borste pelsen, saa det ikke blir flere floker hvertfall! Stakkars- ikke noe godt med store floker i pelsen!

Natalia dro tilbake til tempelet i morges, og jeg skulle gentlig dra aa se paa et kjempe fint fossefall i dag. Men jeg var saa trott og sliten, saa har bare slappet av i byen i dag ogsaa. Faar haape jeg har mer energi til neste fridag, saa kan jeg dra da. Det er litt godt aa vare litt alene naar man omgaas halvgale turister 6 dager i uka!

Ellers har jeg faat mitt forste ordentlig tigerbitt, paa hofta av alle plasser. Det gjorde vondt, og begynte aa blo. Heldigvis var det ikke noe dypt, og renser og smorer salve hver dag, saa det gaar bra. Saann kan det gaa aa prove aa kose med tigere naar de er sultne :P

De siste dagene har jeg ogsaa vart opptatt av aa spille fotball med de tigerne som er 5-6 mnd gamle. Kjempe morsomt!

Har ogsaa faat vart paa en del meditasjoner naa, men skjonner ingen ting av det. Jeg har ikke faatt noen forklaring paa noe, og dessuten foregaar alt paa Thai. Hvis jeg tor, saa faar jeg faa noen av munkene til aa forklare meg litt. En kveld under meditasjonen kom det plutselig en okse inn i salaen. Den ville tydeligvis vare med i meditasjonen. Komisk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar