torsdag 16. juni 2011

Framme i Ao Nong

Da jeg hadde sjekket ut fra hotellet klokken 7 i dag morges, kom det en minibuss å hentet meg. Sjåføren tittet på billetten min, og jeg sa til og med til han og peket på den at jeg skulle til Krabi. "yesyes" sier han og lemper sekken min inn i bilen å peker at jeg skal sette meg inn. Heldigvis for meg var det flere som skulle være med som vi måtte vente litt på. Plutselig kommer resepsjonisten springende ut og spør om jeg skal til flyplassen. Jeg forteller at jeg fortsatt skal til Krabi, og da forteller han meg at denne minibussen går til flyplassen!! Lettet over at resepsjonisten så at jeg satt der, og skikkelig oppgitt på sjåføren kommer jeg meg ut i tide! Ikke søren om jeg vil dra helt tilbake til flyplassen- det hadde vært litt av en nedtur...

Omsider kom jeg meg på riktig buss, dobbeltsjekket to ganger med sjåføren og en gang med resepsjonisten denne gangen. Kom meg ned til piren hvor det tydeligvis også gikk båt rett til Ao Nang. Fikk byttet om på billetten min mot litt ekstra kostnader, og kom meg direkte til Ao Nang. Det var deilig, så slapp jeg å ta buss/taxi fra byen Krabi. Jeg må lære meg å sjekke grundigere reiserute før jeg bestiller ting. Så det er lærepenge nr. 1 ;)
Båt- turen varte i ca to timer, det var sol hele veien, så jeg koste meg. Kom også i kontakt med et hyggelig par (på min alder) som var på bryllupsferie. De var fra Russland og skulle være i Thailand i nesten tre uker.

Etter båt turen, fikk jeg gratis transport opp til gjestehuset jeg bor på. Veldig fin bungalow og veldig "tropisk" hage med masse grønt, badebasseng, og dammer av ulik størrelse med fisker i. Etter å ha sjekket inn tok jeg med meg badetøy ut for å finne frokost/lunsj. Mens jeg spiste kom jeg i kontakt med nok et ektepar, fra Australia denne gangen, som kunne fortelle hvilken retning stranda var, og at de bodde i en mye finere bungalow enn meg til en billigere penge (faktisk bare 20 kr billigere, men likevel!!) Så lærepenge nr. 2: Book rom for bare en natt, og finn noe bedre og billigere den første dagen!

Dagen i dag har jeg tilbrakt på stranden, men jeg fant også en morsom trappesti, som det visstnok skulle være mange aper rundt. Så ingen aper, men derimot fant jeg en annen strand. Desverre var den en privat strand, jeg fikk lov til å gå på den, men ikke bade(?!?), så var ikke der så lenge.. Etter noen timer på stranda begynte det å regne, så jeg trakk meg til en masasje bod. Der fikk jeg en times masasje, pedikyr, manikyr og fotstell for 80 norske kroner. Deilig =)

Jeg har også fått fikset dagstur kombinert med kanotur og ridning på hester i morgen, og også booket tur videre til Koh Tao på søndag. Effektiv dag! Nå regner det igjen, ganske tungt faktisk, når det gir seg må jeg ut å finne meg litt middag..

-tada!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar