torsdag 23. juni 2011

Fortsatt øde...

Våknet plutselig av en påfugl som stod på utsiden å pratet noe voldsomt! De lager ganske morsomme lyder, men noen ganger høres de ut som de syns veldig synd på seg selv. Denne gjorde spesielt det. Jeg tenkte litt etterpå om det kan ha noen sammenheng med hva jeg synes? I dag har jeg hatt det veldig ensformig. Siden jeg er så solbrent har jeg ikke vært i sola, bare holdt meg i skyggen. Jeg har heller ikke turt å bade, med unntak av i fem tida, for da har sola gått bak åsen, og er ikke lenger på stranda. Det var veldig deilig med et bad, men av en eller annen grunn syns jeg også at det var litt skummelt! Tenkte lenge over hvorfor jeg fikk den følelsen, og kanskje det kan være fordi jeg ikke kjente noen på stranda som «holdt utkikk» etter meg. Når jeg er med flere føler jeg meg ganske trygg på at dersom jeg av en eller annen grunn skulle drukne eller noe annet skulle skje, så ville de merke at jeg enten var borte eller oppdage at jeg ropte om hjelp. Siden jeg nå ikke er sammen med noen, så er det jo heller ingen som ville merke at jeg er borte! Så det fikk meg til å føle meg utrygg... Egentlig ganske idiotisk, men det er nå så..


Så i dag har jeg bare ligget i hengekøya under det store orkidè treet, lest i boken min, og nytt utsikten utover sjøen. Midt på dagen kom det en regnskur, som gjorde at hengekøyene her ble våte. Så etter lunsj, har jeg sittet på balkongen til bungalowen min å lest. Til frokost i dag spiste jeg toast med omelett og frukt til, pluss appelsin juice. Lunsj spiste jeg clubsandwich og ananas shake. Til middag spiste jeg thai karri med kylling og ris. Det var ikke så godt, karri opplegget smakte veldig likt som myggsprayen min!!


Etter middagen booket jeg reise til Bangkok den 23. juni, som betyr at jeg kommer til Bangkok kvelden den 23, en dag tidligere enn planlagt. Men når jeg er så solbrent som jeg er kan jeg likesågodt gjøre det slik. Jeg har ikke internett tilgang her, så får ikke booket en soveplass i Bangkok. Det kan bli spennende å se hvordan jeg skal gjøre det med det...

Jeg gikk å satte meg på stranda litt etter middagen, for å nyte bølge lyden og stjernene på himmelen. Plutselig kom det en hund for å hilse på, så vi hadde selskap i hverandre. Han fikk meg til å tenke på hjemme, og hvor heldig jeg er som har familie, kjæreste, hest, mulighet for å studere og ikke minst en jobb for å tjene penger. Videre er jeg heldig som har både tid og råd til å reise på en reise som jeg gjør nå. Jeg må si at jeg syns jeg har et godt liv! Det er godt å få en slik åpenbaring! Jeg har jo visst om dette lenge, men det er så godt å tenke på det av og til, og bli minnet på at jeg må verdsette alt og enhver rundt meg. Det kan være vanskelig å tenke slik når jeg er hjemme, for da syns jeg mye er stress hele tiden. Det er så mye jeg helst vil gjøre. Når jeg er her på denne fantastiske plassen, har jeg massevis av tid til å tenke og reflektere da jeg absolutt ikke har noe stressende her. Kanskje litt stress i forhold til når jeg kommer til en ny plass og skal finne plass å bo, men det er nok sunt stress. Uansett, jeg og hunden, vi satt å nøt kvelden. Tilslutt brøt vi fra hverandre, med et løfte om å sees i morgen. Da skal jeg ta med meg lommelykt, for det var veldig mørkt å finne veien tilbake igjen. Ganske redd for å tråkke på en skorpion eller lignende! Grøss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar