onsdag 8. juni 2011

En uke på tempelet!

Det er helt ufattelig at jeg har vært på tempelet i en uke allerede (eller faktisk i morgen). Tiden har gått veldig fort, og nå har jeg bare tre uker igjen! Crazy! Det er egentlig ganske merkelig å tenke på at min hverdag har gått fra skole og jobb, komfortabel seng og leilighet, til å være med tigere hver dag og bo i myggnetting om natta. Rare rutiner om morgnen som å sjekke arbeidsklær for edderkopper og skorpioner før jeg tar dem på meg, smøre solkrem og myggspray for å gå opp å hente tigere til frokost inne på tempelet er ting jeg ikke gjør hjemme for å si det slik. Eneste arbeidsoppgaven jeg skulle ønske jeg var foruten var å håndtere alle turistene som er her, men det hender at dem faktisk er ganske ok. Mange av dem er interessante personer å snakke med, mens andre er veldig overlegne og hører ikke etter på hva vi forteller dem de må gjøre. For å være her må jeg bare godta at arbeidsoppgaver inkluderer gale turister- bare sånn for å kjøre alle under en kam. Det er turister her fra hele verden, og de tre siste dagene har det vært nordmenn her som jeg har fått snakket litt med.

I dag har jeg hatt litt hjemmelengsel faktisk. Har vært litt lei av varmen og alle innsektene. Jeg fikk også et koselig møte med en skorpion når jeg vasket gangen i fellesområdet i dag. Uheldigvis for han druknet han i alt vannet jeg vaske i... Men han/hun/den var skikkelig aggressiv og stod nærmeset på hodet med halen rett i været for å prøve å stikke den som plaget han (kosten/moppen). Jeg fikk nesten frysninger på bena av å se på den, og veldig glad for at jeg bestemte meg for å vaske med kost/mopp istedet for en skrubbebørste! Kjenner at hjemmelengselen er på vei bort igjen nå, så håper den ikke kommer tilbake igjen.. men er vel ganske naturlig at den kommer snikende av og til..

Nå er det straks meditasjonen, og så rekker ikke å legge ut noen bilder nå- men det kommer nok flere senere :) Dere hører nok fra meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar