torsdag 23. juni 2011

Bangkok!!

Da sitter jeg i Bangkok, og er egentlig veldig sliten! 10 timer tok det å reise hit, med både båt og buss.

Jeg våknet i natt av en drøm at jeg lå i en sovepose på gressplenen hjemme hos mamma og pappa. Det regnet fryktelig, og jeg gjemte meg godt i den. Etter hvert som jeg er våken hører jeg at det regner noe helt sinnsykt ute! Jeg lå å hørte på det en stund, og så plutselig kom jeg på den ettermiddagen når jeg var på tigertempelet, hvordan det regna der, og hva som skjedde da!! Jeg hoppet ut av senga, og fikk satt alt av eiendeler (to sekker og flippfloppere =P) på en stol, i tilfelle det skulle komme vann inn i bungalowen. Tross alt var bungalowen min helt nede på stranda, og ganske bratt skråning ned dit. Jeg måtte til og med åpne døra for å titte ut hvordan det lå an, og ikke noe spesielt mye vann utenfor. Heldigivs, og det kom ikke noe inn heller! Godt var det! ikke så interessert i en episode til av tigertempel regnet!

Jeg stod opp i syv tida, spiste min siste gode frokost, sjekket ut av Diamond Beach. Tok taxi til piren, hvor en dame mistet reservasjons-billetten min til båten og den holdt på å blåse bort, fikk ordnet billetter til båten, ventet en time, så kom jeg meg på båten. Litt mer fancy båt denne gangen, og NEI, jeg satt ikke ute på dekk! Gjør ikke den tabben en gang til! hehe..Satt inne hele tiden, og jeg hadde til og med pakket Goda (bamsen min) i håndbagasjen, så hun var også trygg denne gangen!

Når vi kom i land i Chumphon, hadde jeg en times tid på meg før bussen til Bangkok gikk. Fikk tid til å spise lunsj, og slappe litt av. På bussen satt jeg ved siden av ei fra Nederland, som også skal være fire dager i Bangkok. Hun hadde reist i Malaysia og Thailand, og har siste dager her før hun drar hjem. Skikkelig koselig- vi har løse planer om å treffes i morgen..

Bussen stoppet rett ved gata hotellet mitt lå i, så veldig kjekt! da slapp jeg å styre med taxi osv, tiltross for at taxi mennene påstod at jeg trengte taxi! De gjør alt for å lure turister, for å tjene lit ekstra penger....trur jeg da.. Bangkok er forresten sinnsyk kontrast fra Koh Tao, men skal bli litt godt med folk igjen trur jeg...Hvertfall godt å være litt mer sivilisert, og jeg har allerede vært på 7eleven å kjøpt en god sjokolademelk jeg har fått helt dilla på! Den har jeg savnet mens jeg har vært på Koh Tao..

Nå er jeg sliten, og trur jeg snart skal nattinatte!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar