torsdag 14. juli 2011

Strandliv sa du?

Jeg må ærlig innrømme at jeg egentlig er veldig lei av å ligge på stranda i stekende sol (ikke at det har vært stekende sol den siste uka, men går for det samme :P). Jeg er også lei av å få sand OVERALT! hvertfall i de infiserte sårene mine..argh!
Så de siste dagene tilbrakte jeg veldig enkelt ved bassenget på resortet hvor jeg bodde, og når den daglige dosen med regn kom la jeg meg i senga å leste og sov.. Deilig å slappe av, og ganske så sliten etter crazy netter med et fantastisk imponerende fireshow!

I dag måtte jeg sjekke ut klokka 12, men jeg fikk legge bagasjen i resepsjonen og fikk til og med ligge ved bassenget! Der sovnet jeg av og våknet dehydret og varm! i to tida kom den daglige regndosen, bortsett fra at denne var ti ganger verre enn tidligere! Sinnsyk vind og regn, i langt over to timer! Jeg satte meg på restauranten til resortet, og spiste mat og koste meg og frøs som om det skulle vært minusgrader! brrrr... når klokka begynte å nærme seg på tide å gå å finne longtailbåten til fastlandet, var værguden ikke på min side i dag. Det blåste helt sinnsykt og regnet i vei! Så da var det bare å pakke alt av elektronisk utstyr i den vantette bagen jeg har blitt så glad i, hive den tunge sekken på ryggen å løpe ut i stormen! Jeg var egentlig livredd for at det ikke gikk noen båt fra Railey i dag, og at jeg ikke kom til å rekke flyet. Men det var visst litt roligere på den andre siden av øya, så båten gikk! Etter en sinnsyk lang gåtur i skikkelig steinete føre for å nå ut til båten (pga lavann) kom vi (meg, to tyskere og to nederlendinger pluss noen lokale) oss i båten som tok oss sakte men sikkert over store bølger og inn til fastlandet. Det var en kald fornøyelse, men sååå glad når vi kom oss på land. Koselig med selskap i båten, og tyskerne ble følge helt inn på flyplassen.

Flyet til Bangkok var ikke overraskende forsinket, men vi kom oss avgårde tilslutt. Så nå sitter jeg på flyplassen i Bangkok, og er lettere irritert over at jeg ikke kan sjekke inn sekken enda. Men med minner for resten av livet overlever jeg nok noen timer "utenfor" før det bærer hjemover til Haakon og Frida <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar