onsdag 6. juli 2011

Phi Phi Island!

I gaar ankom vi Phi phi etter ca to timer baat tur. Baat turen gikk fint, ingen som ble solbrente. June har vart her for, saa hun visste om en fin plass aa bo. Desverre for meg var det ingen bungalow. Jeg har falt for disse sote trehyttene, men rommet fungerer helt greit. Billig var det ogsaa, saa da blir vi nok varende der. Det er stress aa flytte rundt hele tiden.

I gaar var vi paa stranda, som var helt overfylt av turister!! Da mener jeg stappa! Snakk om overgang fra Perhentian! Vannet var heller ikke paa langt naar saa fint som det var paa Perhentian. Skikkelig nedtur, og den varte helt til jeg og Linda kjopte oss en ol aa satte oss i vannet litt ut paa ettermiddagen. Da kom humoret og god folelsen tilbake. Etter stranda fikset vi oss og dro aa spsite pizza paa en koselig restaurant. Den pizzan var kjempe god! Etter middag dro vi for aa se paa boksing, men egentlig bare gale turister som bokser mot hverandre for aa faa gratis alkohol. Vi satt aa hoiet og klappet, men ingen av oss ville gaa i ringen =P Etter hvert dro vi nedover til stranden hvor beach party var. Der var det overfullt av turister, og dermed kom folelsen av og tanken om hvorfor vi noen gang dro fra Perhentian! Likevel hadde jeg det da goy med dansing, og sitting i baren med vann. Det er mange svensker og briter her. Videre virker det som det er vanskeligere aa faa kontakt med de lokale her. Jeg har en teori om at det kanskje kan vare fordi det er saa overfullt med turister.

I dag vaaknet jeg tidligere enn de andre, og vandret ned paa stranda. Gikk innom en butikk, og ble overlykkelig da jeg fant ut at de solgte flattbrod! Jeg savner aa spise knekkebrod, og kjopte meg en pakke flattbrod som jeg spiste til frokost =P. Siden jeg har vart en god stund i sola naa, tenkte jeg at jeg kunne sole meg med solfaktor 10. Har gaatt gradvis nedover hele veien fra 30 til 10. Naar June og Annie kom nedover gikk vi for aa spise litt lunsj/frokost, og da oppdaget jeg at jeg allerede var solbrent! saa resten av dagen ble det opp til faktor 15 igjen, men naa er jeg veldig solbrent foran, og brun bak. Jaja.. Alovera funker! Vi har ligget paa stranda i hele dag. Kjopt en vollyball og noen mindre for aa leke litt i vannet. Jeg har fortsatt ikke vendt meg til den nye plassen, og savner den andre masse. Jeg skal definitivt tilbake til Perhentian en annen gang!

Jeg tenker at jeg blir her noen dager til, saa drar jeg til Railey. Der har de visstnok en av verdens besteste strender, saa da faar jeg med meg det for jeg maa vende snuten hjemover til Norge! Ceazy at det faktisk er under 10 dager til jeg kommer hjem!!!

Selvom jeg savner Perhentian, klarer jeg aa nyte tiden min her ogsaa, og det er koselig at vi naa har blitt fire stykker som er sammen. Naa er det snart dinner time, og saa faar vi se hva kvelden bringer videre =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar