tirsdag 12. juli 2011

De siste dagene kort oppsummert...

Nå er det lenge siden det har blitt noe på bloggen her. På Phi Phi ble det lite med internett tid, og det samme har det blitt hittil på Railey også.

De siste dagene på Phi Phi var vi en dag på båt-tur rundt for se litt andre ting. Vi var blant annet på Maya beach hvor filmen The Beach ble spilt inn. Vi var også inne i en lagoone og på Monkey beach hvor det var sinnsykt mange aper! Maya beach var sinnsykt fin, men veldig stappa av turister. Det plaget meg litt, men ikke noe å gjøre med desverre. Lurer på hvordan det hadde sett ut på den stranda i høysesongen! Vi var også på en tur til utsiktspunkter for å se ut over øya. Fantastisk utsikt! På kveldene spiste vi middag, så på et sinnsykt bra fiershow og danset til morgen timer! Energien på Phi Phi var mer stressende, og veldig mange folk overalt.

Jeg bestemte meg allerede andre dagen på Phi Phi at jeg skulle dra til Railey de siste dagene. Det angrer jeg ikke på. Siden jeg trudde jeg skulle dra alene spanderte jeg på meg selv en bungalow på et ganske så fint resort på en skikkelig fin strand. En dag før jeg dro, bestemte Annie og June seg for å også dra til Railey. Det var kjempe koselig, for da har jeg hatt godt selskap mens jeg har vært her så langt :)
Båten til Railey fra Phi Phi gikk ganske sent, så vi var ikke her før i fem tida. Jeg ruslet og fant resortet mitt, sjekket inn og la meg på senga for å slappe av. Her sovnet jeg og våknet ikke før klokka elleve på kvelden! Søvn trengtes kan man si. Da var det for sent for noe middag, så sov videre til neste morgen. Godt!!

Første dagen var vi på stranda utenfor hvor jeg bor. Annie og June hadde vært å funnet fireshow kvelden i forrveien. Der hadde de blitt kjent med en som ville lære de å bruke firekulene. Så han dukket opp på stranda, og her fikk vi prøve alle sammen. Var skikkelig vanskelig! På kvelden spiste vi indisk på en chill plass hvor vi satt på gulvet. Etter det var det fireshow og dansing til langt ut på natt!

I dag har det vært skikkelig dårlig vær med mye vind og regn, men jeg og June fikk kommet oss til en annen strand, som visstnok er en av verdens beste strender! Den var kjempe fin!! Så hadde det ikke vært for dårlig vær hadde den vært enda finere! Vi var der en liten stund, før vi gikk til hvert vår soveplass for å slappe av. Nå skal jeg straks møte de for litt middag!

Helt utfattelig at det bare er tre dager igjen til jeg er i Norge igjen!! Må innrømme at det skal bli godt å komme hjem nå! Selvom jeg trives veldig godt i Thailand.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar