lørdag 19. mars 2011

På tide å avslutte Zimbabwe


Det er lenge siden jeg har kommet hjem fra Zimbabwe nå, så tenkte at det var på tide å oppdatere og avslutte Zimbabwe turen (før jeg begynner på en ny reise..)!
Etter at bestemor bestemte seg for å forlate menneskeverden, var det en del vanskelige dager der nede. Heldigvis for herlige mennesker, som hjalp meg gjennom resten av reisen. Videre trur jeg også at bestemor var der, og hele tiden fortalte at jeg fortsatt hadde mulighet til å fortsette min reise. Så slik ble det.
Å oppsummere resten av turen er veldig vanskelig, for da kunne jeg ha skrevet flere sider!
Men for å si det veldig kort, det ble hvertfall 14 lion walks etter siste innlegg som er postet 13.juli. Mange rideturer i bushen, på hest, veldig nære giraffer, zebrar og andre antelope arter. Besøk på barnehjem og en del "dritt" arbeid som å rengjøre løvebur og kutte opp døde dyr. Videre mye avslappende stunder på plenen og mange fine stunder rundt bålet under klar stjernehimmel!


Jeg hadde en veldig fin bursdag, sånn kort oppsummert hvertfall. I lunsjen begynte Ragnhild og Helene å synge bursdagssangen min, så fikk jeg et maleri: en liten løvinne som sover. Veldig fint bilde, og det henger på veggen i stua nå. Deretter var det vanlig arbeid, men på kvelden ble jeg kastet i bassenget! med klær!! Det er visst noe som er vanlig å gjøre med alle i parken når de har bursdag, veldig koselig (eller ikke?) og veldig kaldt!!







Etter en veldig kort svømming, en spurt etter Sam ( som stod for hele bassengkastet) for å få tak i han å gi han en våt klem, en lang dusj, og tørre klær var det tid for middag. Her kom plutselig Evans og Sam spillende på trommer, og trommet for meg! Etter det kom kjøkkenstaben bærende på stor sjokoladekake, mens alle sang bursdagssang for meg! Jeg fikk hele to sjokoladekaker- som vi alle delte med skje! *nam*


Dagen etter bursdagen min dro jeg videre til Victoria Falls. Det var utrolig trist å dra fra alle i parken, men samtidig var det spennende å legge ut på tur videre inn i Zimbabwe. Victoria Falls må få en egen blogg, kommer også til å legge ut flere bilder fra hele oppholdet i Zimbabwe i et eget innlegg.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar