lørdag 19. mars 2011

Victoria Falls

20. juli dro jeg og fire andre som også hadde vært å jobbet som frivillige i parken, videre til Victoria Falls. Vi hadde med oss ansatte også, slik at vi slapp å dra alene. Vi kjørte avgårde etter frokost. I Zimbabwe virker det som det er utrolig mange politi kontroller, vi ble stoppet over seks ganger på vei til Victoria Falls. Å kjøre fra Gweru til Victoria Falls, tok ca 10 timer. Så siden det ikke er anbefalt å kjøre i mørket i Zimbabwe, stoppet vi ved en Lodge, og ble der en natt, for så å kjøre videre dagen etterpå. Vi ankom Victoria Falls på formiddagen. Her var det mye varmere enn i området ved parken. Deilig!
I Victoria Falls besøkte vi selvsagt Vic Falls! Sinnsyk opplevelse! Det kom så mye vann fra fossen, så var akkuratt som det regna! Vi ble gjennomvåte! Videre var vi på en artig restaurant, med mye show og afrikansk dans. Alle gjestene som spiste der måtte delta i trommespill og dans!
Videre gjorde jeg en del adrenalin-aktiviteter: zipline, georgeswing og strikkhopp! Helt sinnsykt! Strikk hopp skal jeg nok aldri gjøre igjen- helt ufattelig kult- men det kan være veldig farlig! En får bra sleng og rykk i kroppen!
Til tross for at jeg følte jeg skulle dø når jeg hoppet i george swing, falt nok det mer i smak- sånn kort oppsummert..
Jeg tok også en tur i hellikopter, og fikk se victoria fossen fra høyden!
Victoria Falls- med regnbue!
Strikk hopp!






Meg og reisefølge- litt av fossen i bakgrunnen..


Meg og Catherine- fra Florida. Våte- men happy! Legg merke til all brusen fra fossen bak oss..


Vi fikk også gå en lion walk i Victoria Falls. Her var naturen helt annerledes. Vi gikk tur i villebushen- som ikke var gjerdet inn. Så de som var løvehåndterer her, gikk alltid med hagle (aner ikke hva det var- men et våpen til å drepe eks. løver osv.), i tilfelle det skulle dukke opp en vill løve!




Strikk hopp!




På Boma restaurant- her er trommespillingen i gang!



En drink i solnedgangen!


Kliss våtet etter å ha kommet ut og vekk fra fossen!





Fossen igjen..

Herlig opplevelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar