mandag 5. juli 2010

Turen til Zimbawe...

var lang! Allerede naar jeg skulle sjekke inn paa Torp viste det seg at de hadde fullbooket flyet til Amsterdam. De haapet at noen kunne reise en alternativ rute, og faa 350 euro som kompensasjon. Hvis jeg ikke skulle til Zimbabwe kunne jeg lett gaat med paa det!
Omsider kom vi oss paa flyet, med litt forsinkelser, fordi flyet som landet forr oss hadde et punktert dekk!

Da jeg kom til Amsterdam oppdaget jeg att de startet boarding en time foor avgang! Saa da var det bare aa stille seg i en super lang koo. Vi maatte vente ca 50 minutter inne i flyet, for det var noe bagasje som var forsinket. Derfor ble vi ca 40 minutter forsinket til Johannesburg.
Flyturen paa nesten 11 timer gikk fint. Fikk sett to filmer, og en del tv-serier.

Da jeg kom paa flyplassen i Johannesburg tok det nesten en time foor bagasjen min kom paa samlebaandet! Hotellet jeg skulle tilbringe natten paa i Johannesburg var vanskelige, og det hele endte med at jeg tilbrakte hele natten paa flyplassen!

Det er vinter her naa, saa var morsomt aa se alle afrikanere med lue, skjerf og boble jakker!! Var ca 12 grader naar jeg ankom Johannesburg. I loopet av tiden ble jeg godt kjent med flyplassen. Jeg foolte meg trygg der, for det var politi og andre vakter som gikk rundt hele tiden!

Omsider klokka 10.50 kunne jeg sjekke inn for turen videre til Bulawayo og Zimbabwe :) Flyturen varte bare 1 time og 30 minutter, og det gikk fint. Flyplassen i Bulawayo var veldig liten, og i et skur! Utrolig hvor annerledes det var fra Norge.

Jeg ankom Antelope Park i fire tiden paa ettermiddagen, saa det ble en laaang tur!! Bilder fra turen kommer en annen dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar